marți, 23 martie 2010

“Banatul de munte” a împlinit un an!


    „Banatul de munte” împlineşte astăzi 1 an de zile.
    Au trecut 12 luni de când am început să dezvolt acest blog, cu bune, cu rele, inclusiv cu greşelile de rigoare.
    Din dorinţa de a promova Reşiţa, oraşul meu natal, am ajuns să descopăr istoria acestei minunate localităţi. Chiar dacă istoria oraşului nu este atât de veche precum a altora, este însă în strânsă legătură cu dezvoltarea producţiei metalurgice europene.
    Trebuie remarcat că uzinele reşiţene au început să producă în anul 1771, deci ele devansează din acest punct de vedere renumitele uzine Krupp , care datează doar din 1811, Vitkovice (Cehia, 1828) , MAN (Germania, 1834) , Sulzer (Elveţia, 1834) , Donawitz (Austria, 1836) , Burmeister & Wain (Danemarca, 1843) , Skoda (Cehia, 1859).
    Oamenii care au trăit şi trăiesc aici, un amalgam de naţionalităţi, au realizat lucrări măreţe pentru această zonă. Pot da exemple aici ca: hidroamenajările de pe Bârzava pentru plutăritul lemnelor, barajul de la Klaus, calea ferată Oraviţa-Anina, hidrocentrala Grebla, fabrica de bere Ciclova şi multe altele. Să nu uităm şi de construcţiile civile, aici putem aminti de Palatul Cultural, Casa muncitorească, Şcoala PittnerŞcoala de beton, etc .
    Toate acestea au rezultat din nevoia dezvoltării, atât industrială cât şi socială, a Banatului de munte de-a lungul timpului.
    Într-adevăr, Reşiţa nu este buricul pământului, cum cred unii, dar este un punct de reper în istoria industriei europene.
    În perioada comunismului oraşul şi uzinele au suportat schimbări drastice.
    Pe viitor mi-am propus să public poze din această perioadă în care s-au construit diferite cartiere din oraş, precum şi cu vizitele lui Ceauşescu.

Vreau să multumesc pe această cale tuturor colaboratorilor mei şi celor care mă susţin în dezvoltarea acestui blog.

Cu respect,
Adrian Drăgan

1 comentarii :

Dan spunea...

Interesante imaginile ... felicitari pentru articol. Daca crezi ca ai de spus mai multe despre acest subiect, m-as bucura sa-ti scrii si pe acest forum ideile ...

Trimiteți un comentariu

 
Countomat website statistics and webcounter (Statistik and Logfileanalyse, Statystyk, Statistici, Statistique)