miercuri, 19 mai 2010

Banatul de munte – Primul pod rutier sudat din România

 1931

 
Imagini din timpul montării. 
 

 
   U.D.R. a construit peste 180 de poduri feroviare şi 100 de poduri rutiere pe întreaga suprafaţă a ţării. În 1920, constructorii de poduri reşiţeni au refăcut podul de la Feteşti, peste braţul stâng al Dunării, distrus în timpul primului război mondial.
   În 1931, U.D.R. a construit la Reşiţa primul pod arcuit și sudat integral din România şi al treilea din Europa. Podul are o deschidere de 30 m şi leaga oraşul Reşiţa de cartierul Stavila. În prezent acest pod se afla sub pasajul de la pompieri.

Asa arata in 2010!


 

1 comentarii :

robi spunea...

Draga Adrian,

daca reusesti sa postezi material de la aceasta expozitie ar fi grozav!
Tot in domeniul artistic asi propune si eu un link, un diashow pe care poate ca nu toti il cunosc:
http://www.youtube.com/watch?v=OuI5oX0d04k&playnext_from=TL&videos=q8yc4ucccxE
Nicu Darastean ne prezinta "Resita in watercolour", care ne incinta nu numai pe noi, resitenii...
Dupa cum afirma autorul, lucrarile au fost facute pentru a ilustra o carte despre Resita.

Trimiteți un comentariu

 
Countomat website statistics and webcounter (Statistik and Logfileanalyse, Statystyk, Statistici, Statistique)