duminică, 29 august 2010

Automobilul Malaxa al UDR-ului



Automobil Malaxa a fost un automobil românesc construit în 1945, în Banatul de munte  la Reşiţa în fabricile industriaşului român Nicolae Malaxa, al cărui nume îl poartă.

Proiectul autoturismului aparţine unu grup de ingineri şi tehnicieni de la uzinele A.S.A.M. şi Malaxa din Bucureşti şi IAR din Braşov, conduşi de ing. Petre Carp.

Maşina avea un motor cu trei cilindri în stea, cu răcire forţată cu aer, capabil să dezvolte 30 de cai putere (după măsurătorile vremii). Soluţia constructivă era "totul în spate", motorul formând un tot cu diferenţialul şi cutia de viteze. Greutatea motorului era de 80 kg iar ansamblul cu diferenţialul şi cutia de viteze ajungea la 150 kg. Pentru a asigura răcirea motorului, între plafon şi acoperiş era lăsat un spaţiu pentru canalizarea aerului necesar. Aerul era captat din faţă, de deasupra parbrizului şi era canalizat prin acoperişul cu pereţi dubli, cu ajutorul unui ventilator, care îl absorbea, dirijând o parte peste cilindri, iar restul la carburator. Viteza maximă era de 120 km/h.

Malaxa oferea un nivel înalt de confort şi putea transporta până la şase persoane. Caroseria avea o formă aerodinamică, foarte elegantă, cu portbagajul în partea din faţă, sub capotă, unde se afla şi roata de rezervă. Prinderea caroseriei pe şasiu se făcea prin tampoane de cauciuc. Consumul de benzină era de 10 l/100 km.

Producţia ei a fost oprită când sovieticii au decis să mute linia de asamblare în U.R.S.S., după ce un oficial de la Moscova aflat la Sofia, a fost transportat cu un automobil Malaxa şi a rămas impresionat de performanţele acestuia.

Sursa: Automobilul Malaxa

Din istoria automobilului Ing. A. Brebenel și ing. D. Vochin

6 comentarii :

Automobilul Malaxa al UDR-ului - Ziarul toateBlogurile.ro spunea...

[...] Automobilul Malaxa al UDR-ului Sun Aug 29, 2010 21:26 pm  Automobil Malaxa a fost un automobil românesc construit în 1945, în Banatul de munte  la Reşiţa în fabricile industriaşului român Nicolae Malaxa, al cărui nume îl poartă.  Proiectul autoturismului aparţine unu grup de ingineri şi tehnicieni de la uzinele A.S.A.M. şi Malaxa din Bucureşti şi IAR din Braşov, conduşi de ing. Petre Carp.  Maşina avea un [...] [...]

G.P spunea...

Draga Ady
Pentru mine a fost o mare surpriza ceea ce am aflat, sigur ca nu multi cunosc despre Resita si fabricare de autoturisme, bravo si tine-o tot asa!
Nu stiu de ce acesta informatie nu ar face obiectul unui aricol in presa...macar locala!?
Gh. Popoviciu

COSTI RAZVAN spunea...

Frateeeeeee ... masina asta inca mai e pe strazile Resitei , asa-i ? :))))

Automobilul Malaxa al UDR-ului (II) » Banatul de munte spunea...

[...] la articolul Automobilul Malaxa al UDR-ului Facand niste cercetari prin arhivele unor universitati din SUA, preocupandu-ma de istoria primelor [...]

valentin spunea...

Da, adevarat, raspunde Radio Esita! Dar rusii au furat patentul si i-au dat numele "Volga". Apoi au dat-o comunistilor sa se plimbe cu ea. Dupa ce i-a pus in prealabil s-o vopseasca in negru... Inca mai sunt cateva exemplare in garajele UCM Esita, pastrate cu strasnicie. Acestea cand vom iesi din criza vor fi exportate de Schebutiu in Bahreim pe multe milioane de euroi. Sursa acestor informatii este necunoscuta publicului. Ea provine de la secu'!

valentin spunea...

asa este, dar numai noaptea. pentru siguranta si securitate... nu poate sa se plimbe chiar oricum!

Trimiteți un comentariu

 
Countomat website statistics and webcounter (Statistik and Logfileanalyse, Statystyk, Statistici, Statistique)